loading...
انجمن نتورک ایران
mlmia بازدید : 263 نظرات (2)

چکیده :باید پذیرفت، این دیگران نیستند که ما را مجبور به پذیرش چیزی می کنند بلکه در نهایت این ما هستیم که تصمیم به انجام می گیریم و باید مسئولیت کاری را که انجام می دهیم بپذیریم ... مقاله زیر به این موضوع می پردازد که یک نتورکر برای ورود به نتورک باید چقدر خرید کند؟ آیا فرهنگ مجموعه سازی و میزان خرید با رقمی از پیش تعیین شده درست است؟ با ما همراه باشید ...

   عرض ادب و احترام خدمت همه شما دوستان و دوستداران نتورک مارکتینگ، همچنین مخاطبین و همراهان همیشگی بخش کافه نتورک مجله بازاریابی شبکه ای

دوستان زیادی تا به امروز به بخش پشتیبانی سایت مراجعه کرده و سوالاتی از ما پرسیده اند. بخشی از این سوالات مربوط به میزان خرید یک نتورکر برای آغاز به کار یا فرهنگ سازی در مجموعه با عدد … خرید یا خرید اجباری و تعاریف این چنینی است.

ضمن احترام به همه شرکتهای بازاریابی شبکه ای کشور و با اجازه از لیدرهای اخلاقمدار و صادق این شرکتها، ابتدا باید عذر ما را پذیرا باشید اگر کلام یا لحنی صریح و گاها تند در این متن داریم اما حقیقت چیزی است که باید بازگو شود و ما نیز باید پذیرش خود را بالا ببریم و بدون تعصب، موضوع را ابتدا به درستی درک کرده و بعد داوری کنیم.

موضوع اصلی از آنجایی آغاز می شود که من و شما مسئولیت برخی کارها و تصمیمات خود را نپذیرفته و آنرا بر دوش دیگران انداخته یا به دیگران نسبت می دهیم. ( مثل شرکت، بازاریابان، بالاسری ها، راس ها و اون بالایی ها و … ) موضوع بدتر هم اینجاست، تا زمانی که موفقیتی به ظاهر دیده می شود خودمانیم و هیچ کس جزء خودمان، دلیلی بر این موفقیت نبوده و نیست، اصلا کسی برای من کاری نکرده، خودم ایمان داشتم، تلاش کردم و نتیجه هم گرفتم. بدتر اینکه این را بارها و بارها در جلسات مختلف با صدایی کاملا رسا و با ایمانی مثال زدنی و … فریاد هم می زنیم تا با مورد تمجدید و تایید دیگران قرار گرفتن روحمان جلا یافته و حسمان کاملا ارضا شود و … و اما امان از زمانی که کوچکترین چالش یا مسئله ای پیش میاید. سریعا انگشت اشاره به سمت دیگران داشته و آنها را مقصر می دانیم و بر طبل رسواییشان می کوبیم … اینجای داستان که دیگر واویلاست … چنین حنجره خود را خراش میدهیم که گویی خودمان دارای هیچ گونه استقلال فکری، عقلی و عملی نه فقط در مورد مسئله پیش آمده بلکه در مورد تمام بخش های زندگی خود نبوده و نیستیم.

در مورد خرید اجباری به هر میزان یا فرهنگ ساخت مجموعه ها دقیقا این موضوع صدق می کند. شما سوال می پرسید و اعتراض دارید که به من گفتن فلان عدد باید خرید کنی ، فرهنگ مجموعه ما این است … یا اینکه سر ماه نرسیده دوباره به شما فشار می آورند که، پس داری چی کار می کنی ؟ خرید سر ماهت رو بزن ! فلان قدر هم بزن تا از پورسانت بالاتر و تخفیفات بیشتری بتونی استفاده کنی یا اینکه با این عدد پورسانت بعدی به عنوان بهترین یا برترین خرید کننده را نیز از آن خود کن.

خرید اجباری در نتورک مارکتینگ

فلان محصولات رو بخر چون امتیاز و تخقیقش بالاتره، مسلما پورسانت خودت و بالاسریت هم بیشتره. فلان محصول رو بگیر چون خرید ماه گذشتش بیشتر بوده، فلان اندازه خرید بزن چون اگه این کار رو بکنی اعضایی که در سازمان شما وارد می شن اونها هم دقیقا با همون روند خرید می زنند و پورسانت شما و مجموعتون با یه حساب سرانگشتی ریاضی می بینی که بالاتره .

البته کاملا عقلانی و منطقی ثابت می شود که ما هیچ اجباری برای میزان خرید نداریم اما گفتیم اگه … خرید نزنی دیگه توقع رشد تو مجموعت به اون شکل نداشته باش. به هر صورت نگرش شما منتقل میشه و اونها ( یعنی زیرمجموعه های آینده شما ) هم به اندازه شما خرید خواهند زد.

این جملات هم آشناست : می دونی من برای چی اینجام : برای تصاعد، به خاطر بالاسریم، به خاطر نگرش مدیر عاملم، به خاطر محصولات، بزرگی شرکتم و ….

اینهمه سوال و موضوع برای پاسخ دادن داریم اما خواهشمان از شما مخاطب و دوست بزرگوار این است که ابتدا با صبر و حوصله مطالب و توضیحات ( نحوه پاسخ به ابهامات ) را مطالعه کنید بعد برسیم به نتیجه گیری …

باید پذیرفت، این دیگران نیستند که ما را مجبور به پذیرش چیزی می کنند بلکه در نهایت این ما هستیم که تصمیم به انجام می گیریم و مسئولیت کاری را که انجام می دهیم، باید بپذیریم …

ادامه دارد …

mlmia بازدید : 166 نظرات (0)

چکیده :کسب و کار بازاریابی شبکه ای تجارتی ساده اما با اصول مختص به خود است. پس سعی نمایید رفتاری آگاهانه، نگاهی هوشمندانه و انتخابی عاقلانه داشته باشید.

این روزها خیلی از ما سوال می کنند که چطور می توانیم بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای را انتخاب نماییم؟ چه الگوها و آیتم هایی در این انتخاب ما را بیشتر یاری می نماید ؟

ابتدا باید این را در نظر بگیرید که مهم ترین و پراهمیت ترین عامل برای انتخاب کسب و کار بازاریابی شبکه ای چیزی یا بهتر است بگوییم کسی نیست جز معرف شما. تکرار می کنیم مهمترین عامل کسی است که چنین فرصت تجارتی را به شما معرفی می کند. اما تنها معرف اولویت انتخاب مناسب نیست. قبل از اینکه توضیحات بیشتری بدهیم شما را به مطالعه گزینه های زیر دعوت می کنیم. این گزینه ها می تواند شما را در انتخاب بهتر یک شرگت بازاریابی شبکه ای مناسب یاری نماید.

فهرست زیر، که شامل مشخصات بهترین شرکت های بازاریابی شبکه ای است، با کمک بسیاری از بازاریابان شبکه ای حرفه ای به دست آمده است:


-درستکاری و صداقت.

– شفافیت کامل در خصوص اطلاعات مربوط به مالکیت شرکت، توانایی مالی، توسعه محصولات و نیز روابط بین توزیع کنندگان.

-داشتن بیانیه ای شفاف راجع به رسالت و اهداف شرکت که در آن از جمله به ارزشها و معایب اخلاقی شرکت اشاره شده باشد.

-برخوردار بودن از یک سیستم بازاریابی آسان فهم و قابل همانند سازی که همه افراد با هرگرایشی بتوانند از آن پیروی کرده و موفقیتی به میزان معقول از آن داشته باشند.

-داشتن محصولاتی که به لحاظ قابلیت اطمینان و نیز قابلیت بازاریابی آزمایش پس داده باشند.

-طرح بازپرداختی منصفانه و آسان فهم که هم قابلیت پاداش دهی به توزیع کنندگان تمام وقت را داشته باشد و هم پاره وقت.

حتما بخوانید :  خرید اجباری یا فرهنگ مجموعه ها در نتورک مارکتینگ(بخش سوم)

– حمایت کنندگان از طریق تامین مطالب آموزشی مخصوص به شرکت ، برگزاری گردهمایی و جلسات کشوری.

-تیم مدیریتی مجرب.

– تامین مواد آموزشی به خصوصی که به توزیع کنندگان بیاموزد چه کارهایی را – و اینکه چگونه آن کارها را- لازم است انجام دهند تا بتوانند طی مدت زمانی معقول به موفقیت برسند.

– برخوردار بودن از فناوری های لازم تا ۱) مشتریان فعال را در کار جذب و آموزش مشتریان جدید، فروش محصولات و مدیریت مجموعه هایشان یاری دهند و ۲) به خریداران معمولی در خرید محصولات کمک کند.

تجارتی ساده اما با اصول مختص به خود است. پس سعی نمایید رفتاری آگاهانه، نگاهی هوشمندانه و انتخابی عاقلانه داشته باشید.


انتخاب هم علم است و هم هنر

گردآوردنده : مجله بازاریابی شبکه ای

mlmia بازدید : 1043 نظرات (0)
چکیده :وقتی صحبت از بازاریابی شبکه ای میشه ممکنه برخی افراد ناخودآگاه ذهنشون به سمت شرکت های هرمی (گلد کوئست ) بره. شرکتهای هرمی با فریبکاری و نبود اطلاعات کافی از این کسب و کار سوء استفاده های زیادی کردند و این عدم آگاهی باعث بعضا زیان های جبران ناپذیری شد. اما نباید تفکر مسموم شرکهای هرمی و تاثیرات اون رو به بازاریابی شبکه ای اصولی و صحیح بسط داد و اونرو زیر سوال برد . سوالی که خیلی ذهن مردم کشور ما رو به خودش مشغول کرده اینه که چه فرقی بین شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای قانونی وجود دارد و چطور باید در دام دسیسه های هرمی نیافتیم . استاد رندی گیج یکی از راهبران موفق بازاریابی شبکه ای قصد داره در این مقاله این نگرانی شما را پاسخ بده، او از نگاه خودش به شما خواهد گفت که چه وجه تمایزی بین شرکت های بازاریابی شبکه قانونی و شرکت های هرمی وجود داره.
mlmia بازدید : 670 نظرات (0)

چکیده :بخش دوم » چه طور بسته های شروع به کار (Starter-kit) دستورالعمل موفقیت می نویسند? استارتركيت (starterkit) چيست و وجود آن چه نقشي در پيشبرد كار يك شركت بازاريابي شبكه اي دارد.

   در بخش اول این مقاله به این موضوع پرداختیم که یک بسته شروع کننده چند کارائی اساسی را ارئه می دهد؛ تقویت تصمیم گیری تازه‌کاران، فراهم کردن اطلاعات پایه در مورد کالا ها و خدمات، مشخص کردن مراحل کاری برای افراد تازه وارد به منظور فروش و تشکیل تیم کاری. و اما ادامه این مقاله فوق العاده را امروز با هم پی می گیریم.

موفقیت را دست کم نگیرید!

mlmia بازدید : 789 نظرات (0)

چکیده :چه طور بسته های شروع به کار (Starter-kit) دستورالعمل موفقیت می نویسند? استارتركيت (starterkit) چيست و وجود آن چه نقشي در پيشبرد كار يك شركت بازاريابي شبكه اي دارد.

   یک فنجان اعتماد به نفس، یک پیمانه ی بزرگ دانش و مقدار کمی از شوق و اشتیاق بردارید. آن‌ها را با احتیاط با هم مخلوط کنید. این‌ها بخش‌هایی از دستورالعمل ساخت مشاوریست که به دنبال شروعی قوی‌ و ساختن کسب و کار در حال توسعه است .

mlmia بازدید : 515 نظرات (0)

چکیده :وقتی صبحت از بازاریابی شبکه ای میشه ممکنه برخی افراد ناخودآگاه ذهنشون به سمت شرکت های هرمی (گلد کوئست ) بره. شرکتهای هرمی با فریبکاری و نبود اطلاعات کافی از این کسب و کار سوء استفاده های زیادی کردند و این عدم آگاهی باعث بعضا زیان های جبران ناپذیری شد. اما نباید تفکر مسموم شرکهای هرمی و تاثیرات اون رو به بازاریابی شبکه ای اصولی و صحیح بسط داد و اونرو زیر سوال برد . سوالی که خیلی ذهن مردم کشور ما رو به خودش مشغول کرده اینه که چه فرقی بین شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای قانونی وجود دارد و چطور باید در دام دسیسه های هرمی نیافتیم . استاد رندی گیج یکی از راهبران موفق بازاریابی شبکه ای قصد داره در این مقاله این نگرانی شما را پاسخ بده، او از نگاه خودش به شما خواهد گفت که چه وجه تمایزی بین شرکت های بازاریابی شبکه قانونی و شرکت های هرمی وجود داره.


mlmia بازدید : 774 نظرات (0)

امروزه شعار نتورك ماركتینگ چیست؟ “مربیگری” یا مقولاتی راجع به تربیت كردن و آموزش دادن. اگر خوب گوش بدهید چیزهایی شبیه اینها می شنوید:

• “تو باید مربی افرادت باشی.”
• “آیا تربیت پذیر هستی؟”
• “وقتی به كمپانی من ملحق شدی، تو را تربیت می كنم تا موفق شوی.”

اغلب به این فكر می كنم كه آنهایی كه در مورد مربیگری صحبت می كنند آيا واقعاً می دانند كه دربارۀ چه صحبت می كنند.

می خواهم توضیح دهم كه یك مربی واقعی كیست و به شما كمك كنم تا یك مربی نتورك ماركتینگ بشوید.

انواع بیشماری از مربیگری وجود دارد اما وقتی دقیقتر نگاه كنیم، تنها دو مدل مربیگری است كه باید از آن آگاه باشید:

mlmia بازدید : 536 نظرات (0)

بهترین انتخاب در بازاریابی شبکه ای-۲

چطور می توان یک شرکت بازاریابی شبکه ای را انتخاب کرد ( بخش دوم )

در بخش اول این مقاله عرض کردیم که می خواهیم ابتدا این موضوع را از دیدگاه فردی بررسی کنیم که قبلا تجربه عملی این تجارت را داشته و از زوایای ظاهری و مفاهیم ابتدایی آن شناخت دارد. منظورمان کسی است که درون گود بوده نه بیرون از آن و ناظر جریانات.

مطمئنا فرد معرف در آموزشهایی که پس ورود به سیستم به ایشان منتقل شده آموخته که از لیست افراد گزینش شده و آنالیز گردیده توسط راهبر خود، دوستی را برای معرفی انتخاب نماید. حال فرد دعوت شده، شرکت ومحصولات به آن معرفی گردیده است.

باید فرد معرفی شده به سیستم را دو مسیر تصور نمود. مسیر اول مسیر انتخاب جهت استفاده از محصولات شرکت است. ( با توجه به نگرش های فعلی موجود در نتورک ایران، تقریبا همه افراد با این مضمون مشاوره می شوند که محصولات شرکتی توسط افراد عضو در آن، توزیع می گردد و استفاده کنندگان از این محصولات، با رضایت کامل، این فرصت را به شما پیشنهاد می دهند ) در این نوع انتخاب قرار نیست فرد کار یا فعالیت خاصی انجام دهد. فقط محصول را خریده و به عنوان یک مصرف کننده کاملا عادی، از محصولات شرکت استفاده می کند.

mlmia بازدید : 469 نظرات (0)


چطور می توان بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران را انتخاب کرد ؟

به نظر شما دقیقا زمان شروع کسب و کار بازاریابی شبکه ای چه زمانی است ؟

عرض ادب و احترام خدمت شما سروران گرامی و نتورکرهای فعال امروز و لیدرهای پر توان صنعت نتورک مارکتینگ در ایران عزیز

mlmia بازدید : 607 نظرات (0)

هر کسب و کاری که به موفقیت می‌رسد از رویا پردازی‌های مجری یا مالک آن شکل گرفته است. افراد مختلف همیشه ایده‌های متفاوتی در ذهن خودشان دارند و اگر بتوانند آن‌ها را دنبال کنند، قطعا می‌توانند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. تمام کارآفرین‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید، در ابتدا یک رویا و یک ایده در ذهن خودشان داشته‌اند و کم‌کم توانسته‌اند رویایی که دارند را به حقیقت تبدیل کنند.

اگر بتوانید با کارآفرین‌های مختلف صحبت کنید، آن‌ها راه حل‌های متفاوتی برای رسیدن به موفقیت و اجرایی کردن رویاهایتان به شما می‌دهند. البته بیشتر این افراد ۵ قدم برای رسیدن به موفقیت و عملی کردن رویاهای مختلف را به افراد گوناگون می‌گویند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

mlmia بازدید : 419 نظرات (0)

چکیده :زمانی که شما کالا ، محصول یا خدمتی را به مشتری عرضه می کنید و با کلمه « نه » از جانب مشتری رو برو می شوید از این کلمه می توانید دو برداشت داشته باشید که یا « نه » به معنای این است که از حرف های شما قانع نشده است و یا « نه » به معنای واقعی « نه » است . در این مطلب شما اطلاعاتی از حالت دوم که نه واقعی است بدست می آورید. که سه مورد اساسی که شما بعد روبرو شدن با چنین « نه » باید ارزیابی مجدد کنید را شرح می دهد.


تعداد صفحات : 26

درباره ما
Profile Pic
انجمن نتورک ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟